الانتقال إلى المحتوى

أرجو المساعدة

Ahmad Has

Recommended Posts

أخوتي الكرام حاولت مراراً و تكراراً تنزيل 

Oracle Financial

ولكن لا يسمح لي الموقع و بكل مرة يخبرني أنه عليك التأكد من الحساب 
و قد حاوت بكذا عنوان بريد الكتروني و مازالت نفس المشكلة قائمة

أرجو الإفادة عن طريق رابط خارجي لأوراكل 

-

Financials

أو تورينت أو اي وسيلة أستطيع بها الحصول على التطبيق 

و هذا مرفق بالرسالة مع العلم أنني فعلت حسابي و نفذت المطلوب و لكن نفس المشكلة قائمة

أخوكم أحمد

رابط هذا التعليق

انت بتعرف اصلا تـ login لموقع اوراكل من اي حتة ؟ الـ community مثلا او من صفحة الموقع الرئيسية ؟

وبعدين علي فكرة المساحة بتبقى كبيرة , يعني مش هتعرف تنزلها الا لو عندك نت سريع اوي , تبقى في السعودية مثلا ,

الاسهل انت لو في مصر , روح خدها من سامح بكار ولا اي حد , في ناس هنا قايلة ان معاها نسخة vision

رابط هذا التعليق

اول شيء 

تكلم بادب و بلاها المسخرة 

تاني شي أنا عارف شو كاتب

و مجرب login

من الموقع الرسمي

و من community

ثالث شي بعرف حجم النسخة كبير و بلاها هالفزلكة ... سامح بكار و ما بعرف مين

عندك كلمة مفيدة ساعدني و إلا أنا بغنى عن هالتعليقات السخيفة ... و النت عندي اسرع من السعودية نفسها و بعرف عشو عم احكي 

رابط هذا التعليق

لا حول ولا قوة الا بالله ,

انا مش فاهم والله انت بتتكلم كده ليه , انا مستغربك فعلا , اقرأ بس كلامي تاني كده الله يكرمك .

فزلكة ايه ومسخرة ايه !!

انا بسألك هو بيقلك ( تأكد من حسابك ) وانت بتنزل اللي انت عايزه بس , ولا بيقلك في كل حتة , عشان لو بيقلك في كل حتة , يبقى اكيد في مشكلة في الحساب ,

انما لو بيقلك وانت بتنزل بس , يبقى فيه احتمال مثلا انه في اكونت لتنزيل النسخة الي انت عايزها , والاكونت بتاع الـ commmunit  وموقع اوراكل نفسه ليه اكونت تاني مثلا .

- ثانيا : انا بقلك حجم النسخة كبيرة , لاني معرفش انت منين والسرعة عندكم شكلها عامل ازاي , لان انت لو في مصر هتنزل بـ 100 كيلو بايت لو النت عندك كويس اوي ,

يعني مينفعش تنزل 40 جيجا طبعا , خصوصا ان النت ممكن يفصل وانت بتحمل .

- سامح بكار ده بقى يا سيدي , مهندس قديم , وكان قايل قبل كده انه معاه نسخة عشان الي عاوزها بدل ما يتعرض لموضوع تنزيلها من الموقع بتاع اوراكل ويقعد يومين 3 ينزل فيها .

وربنا يباركلك في النت بتاعك يا سيدي

رابط هذا التعليق

اسف اخي بس بصراحة لهجتك كأني 

بتسخر مني على كل حال أنا بعتذر مرة تانية 

أنا بتركيا و سرعة النت بتوصل ل20 MB فايبر بلس

لأ مجرد ما أنزل بطالع الرسالة يلي شايفها بالصورة المرفقة 

و أنا فكرت أنو  بجوز في حساب خاص بتنزيل النسخة 

ولكن نفس الشيء لأنو رجعت سجلت بحساب تاني و نفس المشكلة قائمة

و حسابي مفعل نظامي أخي الكريم يعني وصلني رسالة تفعيل من موقع أوراكل و بعدها دخلت أنزل رجعت نفس الرسالة يلي ظاهرة بالمرفق

و برجو تقبل اعتذاري مرة تانية 

أنا أحمد أخوك من سوريا 

خريج نظم معلومات ادارية 

رابط هذا التعليق

خضتني يا عم احمد , انا عمال اقول هو انا عملت ايه .

حصل خير

المهم

انت بتشوف الايرور ده

Error   clear_dot.gif  
  • Thank you for accessing the Oracle Software Delivery Cloud. Unfortunately we are unable to process your request due to the following:

The email address associated with your Oracle account has not been validated. For further details about validating your account, please see our Frequently Asked Questions.

NOTE: If you are seeing this error message in conjunction with a request for Customer Information below, you will need to update your Oracle account via MyProfile, save the changes by pressing the Confirm button, then re-enter MyProfile to validate your email. For further instructions please see our Frequently Asked Questions regarding "Why have I been asked to provide additional customer information?" and "How do I validate my email address?".

لو هو , طب جربت تدخل علي اللينكات اللي مديهالك فيه ؟ تشوف حل المشكلة .

رابط هذا التعليق

اي والله اخ 

eslam elbyaly

جربت و دخلت و سجلت و نفس المشكلة بيرجع بكررها

يا أخي لو ما مستنفذ كل التجارب 

مع العلم عندي عند واصرار

صدقني ما كنت نزلت هالبموضوع

رابط هذا التعليق

انت دخلت علي الـ FAQS يا احمد , وشفت حكاية الـ VALIDATING والـ VERIFYING  بتاع الايميل بتاعك ولا الاكونت ؟

رابط هذا التعليق

دخلت أخ

eslam elbyaly

و خفت ليكون الأكونت عندي في مشكلة فعملت ريجستر على اوكونت تاني و نفس المشكلة

فياريت لو بس اوصل لرابط لنسخة سواء للتدريب أو بقواعد بيانات فارغة

لأنو بصراحة عم ادرب على البرنامج و ضروري احصل عليه

رابط هذا التعليق

مبدأيا , في موقع اسمه solution beacon عليه الـ ebs , بس طبعا مشكلته ان الداتا مش بتتسجل , يعني لو عملت log out , عليه العوض ,

بس ممكن يمشيك مؤقتا علي ما نوصل لحل ان شاء الله .

الحل بقى , انك تدخل علي منتدي اوراكل , بتاع الـebs او لو فيه منتدي للـ edelivery وتسأل عن الايرور ده .

رابط هذا التعليق

الله يبارك فيك أخ 

eslam elbyaly

ياريت و الله لأنو جد الموضوع أخد اكتر من حقو و عم عذبك معي 

شكراً اخي الكريم

رابط هذا التعليق

ادخل الموقع باللغة الانكليزية وشوف رسالة الخطأ و حطها هون وصديقي لازم تعرف بعد ما تنزل المفات انه هون مو سيت اب عادي يعني لازم تعمل نسخة vm وعليها ويندوز سيرفر او لينكس و تنزل السيستم و تعمل باتش عليه وفي بري ريكوست يعني مو سهل تنزليه

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية