الانتقال إلى المحتوى

ابحث عن شركه تقوم بتدريبي ويعدين اشتغل معاها- مصر

RAYA7_BALAK

Recommended Posts

انا اخدت دوره اوراكل بس مش لاقي شغل عشان مش عندي خبره
وبالتالي انا قربت انس كل حاجه ويائست اني الاقي شغل في مصر

واريد من اصحاب الخبره اني الاقي شركه تقوم بتدريبي ويعدان اشتغل معاها ومش مهم الراتب المهم اني اخد خبره

وياريت الي عندوا حل يقولوا اصل انا تعبت

ولكم جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

الحل بسيط جدا ان شاء الله
اولا مين قالك ان مفيش شغل؟
ان شاء الله الشغل موجود ولكن للاسف بيشترطوا الخبره
هتقولى مهى دى المشكله ان معنديش خبره فازاى هشتغل
-------------------------------------------------------------
انا عاوز حضرتك وبقية الاخوه الاعضاء تعرف حاجه مهمه جدا
مش المقصود بالخبره هنا سواء سنه او سنتين انك تكون اشتغلت الفتره دى فى شركه
لأ المقصود انك تكون اشتغلت وعملت مشاريع وخبرتك زادت
ودى حاجه بسيطه جدا ممكن تعملها انت بنفسك فى البيت
هتقولى برده طب ازااااااااااااااااااى؟
---------------------------------------------------------
برده هقولك بسيطه
اعمل مشروع كويس لوحدك فى البيت ودا ان شاء الله كفيل ان خبرتك تزيد بصوره لاتتخيلها
لأنك هتقع فى مشاكل وهتحاول تحلها وهتدور فى الهلب وهتدور فى المنتديات وهتتعب لحد ما تعرف
وبكده استحاله هتنسى المعلومه
كمان وانت بتدور على حل للمشكله دى اكيد هتقابلك حاجات تانيه كتير وهتتعلم منها
ويا ريت لو يكون المشروع دا لشركه مثلا وتعرض عليها انك تعمله مجانا مقابل انها تديك شهادة خبره بانك عملت برنامج ليها ودى نقطه كويسه جدا
---------------
اتمنى يكون ردى واضح ومفيد
اللهم علمنا ما ينفعنا وانفعنا بما علمتنا

رابط هذا التعليق

http://www.citegypt.com/advanced_search_re...s_e.asp?sql=all
اللينك ده عليه كتير من شركات تكنولوجيا المعلومات فى مصر
ممكن تبعت السى فى بتاعتك عليها
أو إنك تسلمها بنفسك فى قسم الإتش ار فى الشركات
و ربنا يعينك

رابط هذا التعليق

أنا لم أعمل بعد وعندما قدمت السىفى الخاصه بى وحضرت مقابله كان الرد مطلوب أى مشروع أنت عامله
وانا مطحون فى مشروع عمال أسئل فى المنتدى وأدور فى الهلب علشان أخلصه سليم كلام الأخ OCP_mohammed صح
100%

رابط هذا التعليق

معلومات قيمة بصراحة لكن المشكلة عشان الواحد يعمل قاعدة بيانات لشركة او كدة لازم يكون عندة القدرة علي فهم اي هي قواعد البيانات اساسا وازاي يقدر يحلل نظام الشركة دي وازاي يقدر يعمل ربط بين الجداول وبعضها Entities ... كل دا يحتاج بردة خبرة ... انا اعتقد احسن حاجة انو يكون في بروجكت واحد يعملو اونلاين والناس كلها تطبق معاة والي عندة استفسار التانيين يردو علية ... والاخ OCP_Mohammed عامل موضوع جميل بس اتمني من كل قلبي يكملة ...

رابط هذا التعليق

أنا قعدت فى البيت 8 شهور ومش لاقى شغل قمت بعمل مشروع مخزن مع واحد علمنى من البداية كيفية عمل المشروع من الأول كل ده فى البيت أنا ممكن أديك نمرة التليفون عشان تكلمه العقيد/عمر:0103465706

رابط هذا التعليق

يأخى ليس المقصود أن تبنى برنامج مثل المحترفين وانت لم تبدأ بعد كما أنهم فى أى شركه ستتقدم ها يعلمون جيدا انك مبتدى
المهم أنك تعمل برنامج هتغلط وتتعلم من الغلط ده وكده على طول هتتعلم حاجات كتيير
أقولك حاجه حلوه
روح لاى حد تعرفه عنده مخازن محل شركه سوبرماركت أى حد
وأقعد معاهم أسبوع أعرف كل حاجه بيكتبوها على الورق بتروح فين وبتيجى منين وكل اللى بيحصل بالضبط وشوف الورق اللى بيشتغلوا بيه شكله أيه أجمع كل البيانات دى هيكون عندك برنامج محترم هتتعلم منه كتيير أدى الموضوع بس

رابط هذا التعليق

• بعد 3 شهور...

أولا أود أن أحييك على تساؤلك الصريح هذا لأن الكثير من الالراغبين فى الدورة يبحثوا فقط عن الأسعار الأرخص
ولا يهتموا بالكفاءة لذا أود أن أكون صريح فى الإجابة إن المقياس ليس فقط فى الأسعار ولا فى اسم المركز الذى سوف يضع اسمه على الشهادة
أهم شىء هو هل توفر هذه المراكز التدريب العملى الكافى لإتقان ماتم تعليمه أم فقط أروح أدفع آلاف الجنيهات
وفى الآخر أكون فقط حاصل على شهادة بدون أى خبرة عملية بالفعل ولا أقصد بالتدريب العملى المشروع النهائى كلا كلا كلا ...
التدريب العملى اللي أقصده هو العمل فى مشاريع فعلية من واقع السوق لأن كل المشاريع التى يتم تنفيذها فى نهاية الدورات
لا تمت إلى الواقع العملى بشىء .
ثم هناك شىء آخر المدربين فى المراكز كثير منهم أشخاص حاصلين على الدورة ثم يقوموا بالتدريب بدون خبرة فعلية
ومن تجربة شخصية استطعت التعامل مع شركة (وليست مركز تدريب) تقوم بالتدريس ثم (التدريب العملى لمدة من 3 شهور إلى 6 شهور فى مشاريع الشركة )
بالإضافة لتعيين المتميزين فىالشركة والمدربين فى الشركة هم مبرمجين الشركة وليسوا مجرد مدربين حاصلين على الشهادة
ونظرا لأن المبالغ قد تكون كبيرة على بعض الأفراد قامت بقسيط المبالغ لمن لا يستطيع لمدة تصل إلى إلى 3سنوات
لو كنت جاد أرسل بريدك وأبعث لك باقى التفاصيل

رابط هذا التعليق

السلام عليكم .

اخوانى .. الاعزاء شكرا على الموضوع ..

الاخ وليد هل ممكن ان احصل على بريد هذه الشركة ... حيث اننى اقوم الان بالداسة و دخول االمتحانات ..

و اعتقد ان الشئ المهم فعلا هو ان تفوم بعمل مشروع اى كان ::::
---------------
الحمد الله العبد الله مبرمج vb6 و عند حضور مقابلة يكون التطور الطبيعى هو :::
1- هل تعرف اللغة.
2- الاختبار
3- اعمالك .. و هنا للعلم يتم التكلم على اساس انك شئ محترف ...
4- هل العمل هذا يعمل ام متوقف و هذا الشرط له مقايس كبيرة فى تكون فكرة عنك ...
-----------------------
وشكرا

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...
انا اخدت دوره اوراكل بس مش لاقي شغل عشان مش عندي خبره
وبالتالي انا قربت انس كل حاجه ويائست اني الاقي شغل في مصر

واريد من اصحاب الخبره اني الاقي شركه تقوم بتدريبي ويعدان اشتغل معاها ومش مهم الراتب المهم اني اخد خبره

وياريت الي عندوا حل يقولوا اصل انا تعبت

ولكم جزيل الشكر

alex wala cairo
رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية