الانتقال إلى المحتوى

فى حال الرسوب فى امتحان ال Pl/sql ، هل يتم دفع الرسوم مرة أخرى ؟

miko

Recommended Posts

انا امتحنت sqlونجحت الحمد لله ولكن لم انجح فى pl وعرفت انى لازم استنى شهر عشان امتحن تانى والسؤال هل انا هادفع رسوم الامتحان مرة تانية ولا لا وشكرا

تم تعديل بواسطة hanyfreedom
تم تعديل عنوان الموضوع ليدل على مضمونه .
رابط هذا التعليق

معلش يا أخ miko ولا يهمك ...... أن شاء الله تجيب الدرجة النهائية فى المرة القادمة .

بالنسبة لموضوع دفع الرسوم مرة اخرى فى حالة الرسوب ، فأنا أعتقد ان ده أكيد ..... بس يحبذ لو تروح المركز اللى كنت امتحنت فيه ال SQL و تسألهم بنفسك علشان تتأكد .

شوف انا متأكد ان كل الشركات بتاعة البرمجة و الشركات بصفة عامة اللى بتشتغل بالاوراكل ، عارفه ان كل الناس اللى بتدرس اوراكل بتبقى CERTIFIED اول ما تخلص الكرس اللى بتخده ، و عارفه برضه ان الناس دى بتروح و هى حافظه امتحانات ال TEST KING , PASS4SURE عن ظهر قلبها قبل ما تروح الامتحان ، بمعنى لو انت لأى سبب من الاسباب اتعطلت فى موضوع حصولك على شهادة ال OCA وال OCP فدى مش مشكلة خالص ..... انت ذاكر كويس و اعمل اللى عليك ، و لما تتأكد انك خلصت ال SQL , PL/SQL , FORMS كما ينبغى .... أبتدى على طول ابعت ال CV بتاعك للشركات ، و فى الانترفيو أثبت نفسك من خلال المعلومات اللى انت عارفها و طبقتها قبل كده .

فى طريقك لكى تكون مبرمج جيد حاول ان تسعى وراء المعلومة وليس وراء الشهادة .

مع تمنياتى لك بالنجاح و التوفيق ان شاء الله .

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية