الانتقال إلى المحتوى

كيف ابدأ ؟؟ لغة برمجه اولا ام Database اولا

rameahmed

Recommended Posts

برجاء من الاعضاء
اريد ان ابدأ كورس في البرمجه و لكني لا اعرف كيف ابدأ حيث اني اريد ان اعرف هل ابدأ بلغة البرمجه اولا ام ابدأ database و انا اريد ان ادرس اما لغة java او # c فبرجاء مساعدتي فانا لا اعرف كيف ابدأ و جزاكم الله كل خير حيث اني بقالي شهر بدور علي اجابه علي هذا السؤال ولم اجد ردا واين استطيع ان اخذ الكورسات و محتار في اختيار المكان المناسب فانا اريد مكان جيد لكي اتعلم فيه في مصر
فما رأيكم في الجامعه الامريكيه او مركز yat ام يوجد اماكن افضل منهم في هذا المجال في مصر حيث اني لا اعرف ما هو افضل مكان لتعليم البرمجه في مصر فبرجاء سرعة الرد حتي استطيع الالتحاق بهذه الكورسات

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قبل اى حاجة انا قلت الحقك
الجامعة الامريكية غالية جدا وانا اعرف حد بياخد فيها اوراكل ومستوى الخدمة هناك زفت يعنى اسم علفاضى ويات برده غالى انا بتكلم على كورسات الاوراكل على فكرة بس اكيد ما دام الاوراكل غالى هناك بالنسبة للاماكن التانية فكل حاجة هتبقى غالية اكيد
فى عندك بقى اللى اسعارهم معقولة مركز اوراسكوم بتاع نجيب سويرس وعندك نيوهورايزون وعندك نيوهورايزن فى المنصورة مش عارف ليه فرع فى مصر ولا لا وانت بقى دور على عناوينهم وتليفوناتهم واتصل واسال
بعد كده بقى فى كورسات فى الجامعات اكيد وفى منح زى منحة جامعة القاهرة مش عارف بتبقى فى شهر كم كل شوية بياخده دفعة ب 3000 جنيه بتدخل منحة تتعلم فيها داتا بيز واوراكل مثلا وشوية كورسات تنمية بشرية ومهارات اتصال والحاجات اللى زيى دى ويدوك شهادة من الجامعة ده بالنسبة برده لدورة اوراكل معرفش الباقى ايه
وشغل نفسك بقى يا بشمهندس

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية