الانتقال إلى المحتوى

انا نجحت في امتحان 1z0-007 بس في حاجات عاوز اعرفها

emad_ocp

Recommended Posts

السلام عليكم انا الحمد لله بفضل الله وبفضل مساعدتكم نجحت في الإمتحان الاول sql
بس في حاجه لما اعطوني التقرير في المركز ال امتحنت فيه قالولي لازم تدخل علي الرابط الأتي وتعمل verify للإمتحان انا دخلت بس بصراحة معرفتش اعمل ايه وده الرابط
http:/www.oracle.com/education/certification
فهل ممكن حد يساعدني في الموضوع ده

في حاجة تاني بعد ما خلصت الإمتحان اعطوني اسئلة تاني
زي كام سنة بتشتغل sql
وايه مدي خبرتك في group function ,subquery
في خيارات بتختارها زي متوسط او ضعيف او خبير كده يعني
ال انا عاوز اعرفه ان هل الأسئلة دي بتأثر علي الامتحان التالي علي حسب الإجابات بتاعتك بمعني هل بيغيروا الأمتحان علي اساس الإجابات ال انا وضعتها
ولكم جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

الاخ عماد السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا بالنسبة للاسئلة اللى بعد الامتحان دى فيها مقولتين الاولى انها من اوراكل علشان تحديد مستوى الامتحان ودرجه صعوبته بالنسبة للافراد يعنى لو عندك سنتين خبرة وبتقول انك خبير فى اجزاء معينة وغلط فيها وكذا واحد غلط فيها يبقى السؤال ده سعب ويراعوا انهم يغيروه فى الامتحانات اللى جاية من نفس الامتحان يعنى لو انت بتمتحن SQL فهمه بيقيموا الامتحان ده بس وفى راى تانى ان الاسئلة دى علشان تحديد مستواك لو فى اى وقت عازوا ناس يقدروا يبعتولك علشان تشتغل معاهم وممكن الرايين صحيحين

اما بالنسبة للجزء الاخر انت المفروض تدخل على موقع http://www.prometric.com/default.htm وده اللى بيكون عليه تاريخ الامتحانات بتاعتك كلها وعلشان تتاكد من ان عنوانك صح علشان لما تخلص الامتحانات الباقية يقدروا يبعتولك الشهادات على عنوانك الصحيح

اتمنى اكون افدك

مهندس / سعيد كشك
مبرمج اوراكل OCP certified

رابط هذا التعليق

أشكرك علي اهتمامك وردك
بس انا مش عارف ايه الخطوات
ولما بسجل في موقع برومتريك ال اعطيتني الينك بتاعه بيقولي انت ملكش اي امتحان عاوز اعرف الخطوات ال تخليني ااكد امتحاني ولك جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية