الانتقال إلى المحتوى

عاوز اخد كورس اوركل متكامل تنصحونى اروح فين ؟

eng_mnabil

Recommended Posts

أهلا بيك
انا عارف واحد تمام قوى فى المنصورة بس المشكلة فى مواعيده
واعرف واحد تمام قوى برضه ومواعيده 10/10 بس شرحه أكاديمى شوية
وأعرف مراكز كتير فى المنصورة لأنى من المنصورة وواخده فيها

راسلنى على الميل وانا اديك ارقامهم واسماء المراكز
وبالتوفيق ان شاء الله

رابط هذا التعليق

طيب انا عايزة اسال بس سؤال لو سمحتم انا سمعت ان فى شركة اسمها المجموعة العربية للكمبيوتر ( AGC) فى المنصورة
بتعطى اوراكل من وجهة نظركم ايه رايكم فى شرحها لو حد يعرف ياريت يقولى

ويكون الرد بسرعة

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا برده من المنصوره وانا لسه بادئ كورس اوراكل قريب عند مركز اسمه ابو الفتوح فوق برج كان كان عند دار الضيافه الملحقه بالجامعه والمركز فوووووق الممتاز .
وعملي من اول لحظه والكورس عند انتهائه سيتم التطبيق علي مشروع حي للسوق وانت او انتي هتعمل كل حاجه بايدك من الصفر وده رايئ واللي انا شايفه والله المستعان.
للتواصل الميل بتاعي [email protected]
وانا تحت امر اي حد في السؤال

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...
  • بعد 4 شهور...

أولا أود أن أحييك على تساؤلك الصريح هذا لأن الكثير من الالراغبين فى الدورة يبحثوا فقط عن الأسعار الأرخص
ولا يهتموا بالكفاءة لذا أود أن أكون صريح فى الإجابة إن المقياس ليس فقط فى الأسعار ولا فى اسم المركز الذى سوف يضع اسمه على الشهادة
أهم شىء هو هل توفر هذه المراكز التدريب العملى الكافى لإتقان ماتم تعليمه أم فقط أروح أدفع آلاف الجنيهات
وفى الآخر أكون فقط حاصل على شهادة بدون أى خبرة عملية بالفعل ولا أقصد بالتدريب العملى المشروع النهائى كلا كلا كلا ...
التدريب العملى اللي أقصده هو العمل فى مشاريع فعلية من واقع السوق لأن كل المشاريع التى يتم تنفيذها فى نهاية الدورات
لا تمت إلى الواقع العملى بشىء .
ثم هناك شىء آخر المدربين فى المراكز كثير منهم أشخاص حاصلين على الدورة ثم يقوموا بالتدريب بدون خبرة فعلية
ومن تجربة شخصية استطعت التعامل مع شركة (وليست مركز تدريب) تقوم بالتدريس ثم (التدريب العملى لمدة من 3 شهور إلى 6 شهور فى مشاريع الشركة )
بالإضافة لتعيين المتميزين فىالشركة والمدربين فى الشركة هم مبرمجين الشركة وليسوا مجرد مدربين حاصلين على الشهادة
ونظرا لأن المبالغ قد تكون كبيرة على بعض الأفراد قامت بقسيط المبالغ لمن لا يستطيع لمدة تصل إلى إلى 3سنوات
لو كنت جاد أرسل بريدك وأبعث لك باقى التفاصيل

رابط هذا التعليق

• بعد 2 شهور...
أولا أود أن أحييك على تساؤلك الصريح هذا لأن الكثير من الالراغبين فى الدورة يبحثوا فقط عن الأسعار الأرخص
ولا يهتموا بالكفاءة لذا أود أن أكون صريح فى الإجابة إن المقياس ليس فقط فى الأسعار ولا فى اسم المركز الذى سوف يضع اسمه على الشهادة
أهم شىء هو هل توفر هذه المراكز التدريب العملى الكافى لإتقان ماتم تعليمه أم فقط أروح أدفع آلاف الجنيهات
وفى الآخر أكون فقط حاصل على شهادة بدون أى خبرة عملية بالفعل ولا أقصد بالتدريب العملى المشروع النهائى كلا كلا كلا ...
التدريب العملى اللي أقصده هو العمل فى مشاريع فعلية من واقع السوق لأن كل المشاريع التى يتم تنفيذها فى نهاية الدورات
ثم هناك شىء آخر المدربين فى المراكز كثير منهم أشخاص حاصلين على الدورة ثم يقوموا بالتدريب بدون خبرة فعلية
ومن تجربة شخصية استطعت التعامل مع شركة (وليست مركز تدريب) تقوم بالتدريس ثم (التدريب العملى لمدة من 3 شهور إلى 6 شهور فى مشاريع الشركة )
بالإضافة لتعيين المتميزين فىالشركة والمدربين فى الشركة هم مبرمجين الشركة وليسوا مجرد مدربين حاصلين على الشهادة
ونظرا لأن المبالغ قد تكون كبيرة على بعض الأفراد قامت بقسيط المبالغ لمن لا يستطيع لمدة تصل إلى إلى 3سنوات

تم ارسال الايميل على الخاص رجاءا بموافاتى بكافة البيانات والمعلومات وبانتظر ردك
رابط هذا التعليق

• بعد 5 سنة...

لو سمحتوا ياجماعة انا فى اخر سنة كلية حاسبات ومعلومات وانا من المنصورة وعاوز ة  اخد كورس اوراكل 
بليييييييييييز لو حد يقدر يساعدنى  انا عاوزة مركز تدريب بس يكون بيشتغل عملى اكتر والمدرب يكون قوى وكده 
وشكرا جزيلاا ليكم ويااريت تفيدوونى بارائكم 

رابط هذا التعليق

• بعد 3 سنة...

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية