الانتقال إلى المحتوى

باركوووووووووووووولي

islammmm

Recommended Posts

امبارح انا روحت معهد النظم الخاص بالقوات المسلحه ماشاء الله حاجه فوق الوصف وكمان حجزت في اول تراك للديفولوبر SQL
بصراحه ناس محترمين واحسن حاجه فيهم الصراحه وبتسال وبيجاوبك من غير لف ولا دوران نظام مييري طبعا
وكمان المعهد شهاداته معتمده لانه بيدرس نفس الماتريال بتاع اوراكل نفسها
وارجو ان تعم الفائده لكل طالب وراغب في العلم

تقبلوا خالص تحياتي

والسلام عليكم ورحمت الله وبركاته

رابط هذا التعليق

امبارح انا روحت معهد النظم الخاص بالقوات المسلحه ماشاء الله حاجه فوق الوصف وكمان حجزت في اول تراك للديفولوبر SQL
بصراحه ناس محترمين واحسن حاجه فيهم الصراحه وبتسال وبيجاوبك من غير لف ولا دوران نظام مييري طبعا
وكمان المعهد شهاداته معتمده لانه بيدرس نفس الماتريال بتاع اوراكل نفسها
وارجو ان تعم الفائده لكل طالب وراغب في العلم

تقبلوا خالص تحياتي

والسلام عليكم ورحمت الله وبركاته

ربنا يوفقك ونشوفك مبرمج كبير
رابط هذا التعليق

اولا : لو امكن تشوف المحاضر الاول قبل ما تكمل الكورس يبقي احسن كتير , لانه ممكن ميكنش كويس , ويبقي المكان منظر علي الفاضي
ثانيا : اوعي تكون فاكر ان الشهادات معتمدة من اوراكل
استحاااااااااااااالة
الشهادات دي بتبقي معتمدة من حتة تانية , مش عارف من السفارة , مش عارف من جامعة ايه كده
لكن من اوراكل , لا يمكن
لان امتحان اوراكل ممكن يتكلف في الشهادتين حوالي 2400 تقريبا
ما تستعجلش وشوف كام واحد اخده الكورس عندك ورأيهم ايه

اما لو كنت دخلت خلاص , فلو ممكن انك ماتدفعش الفلوس كلها مرة واحدة , ابقي شوف المحاضر شكله ايه , وقرر انت بقي

رابط هذا التعليق

انا سالت فعلا علي المحاضر والناس اللي اخدت الكورس هناك طمنتني وعلي فكره في الكومبيوتر بالذات 20% علي الشخص اللي بيديلك المعلومه و 80% عليك

اهم حاجه ان يكون عندك الكونسيبت (concept) وانا اصلا كنت ببرمج بس لغة برمجه موش موجوده فمصر خالص وده طبعا بسبب تقدمنا وتحضرنا :blink: اسمها دلفي (Delphi)

واللي بيدرس الديفولوبر هناك معلوماتيين من الجيش اصلا ومفتكرشي ان الجيش المصري بيشغل ناس ذو كفاءه قليله

ثانيا : اوعي تكون فاكر ان الشهادات معتمدة من اوراكل
استحاااااااااااااالة

انا اقصد انها شهادات توثق من الخارجيه وفعلا المعهد زي ما انا سالت بيدرس نفس الماتريال بتاع اوراكل .

وانا برده عارف انه موش هيكون زي اماكن تانيه كتيير احسن منه بس فلوسه علي قدي لاني بسمع اسعار في الخيال
وفيه حاجه تانيه الناس خوفتني منها ان سوق العمل بيحتاج ناس بكالريوس حاسبات وده الفرق بينا وبين الغرب

عارف ليه ؟؟؟؟؟

وفي النهاية انا بشكر كل الناس اللي هنتني والي الامام يا عرب
رابط هذا التعليق

انا سالت فعلا علي المحاضر والناس اللي اخدت الكورس هناك طمنتني وعلي فكره في الكومبيوتر بالذات 20% علي الشخص اللي بيديلك المعلومه و 80% عليك اهم حاجه ان يكون عندك الكونسيبت (concept) وانا اصلا كنت ببرمج بس لغة برمجه موش موجوده فمصر خالص وده طبعا بسبب تقدمنا وتحضرنا :blink: اسمها دلفي (Delphi) واللي بيدرس الديفولوبر هناك معلوماتيين من الجيش اصلا ومفتكرشي ان الجيش المصري بيشغل ناس ذو كفاءه قليله
ثانيا : اوعي تكون فاكر ان الشهادات معتمدة من اوراكل استحاااااااااااااالة انا اقصد انها شهادات توثق من الخارجيه وفعلا المعهد زي ما انا سالت بيدرس نفس الماتريال بتاع اوراكل . وانا برده عارف انه موش هيكون زي اماكن تانيه كتيير احسن منه بس فلوسه علي قدي لاني بسمع اسعار في الخيال وفيه حاجه تانيه الناس خوفتني منها ان سوق العمل بيحتاج ناس بكالريوس حاسبات وده الفرق بينا وبين الغرب عارف ليه ؟؟؟؟؟ وفي النهاية انا بشكر كل الناس اللي هنتني والي الامام يا عرب

يا أخي ربنا يوفقك , بس في نقطة واحدة استفزتني انت قلتها
بتاعت الجيش مش ممكن يشغل غير الكفاءات

يا اخي انا اضمنلك انه يشغل قهوجية , انت شكلك مادخلتش جيش , وعايش ع السمع بس

علي العموم ربنا معاك
رابط هذا التعليق

يوجد شرح هنا فى المنتدى لمدرس كان فى معهد القوات المسلحة الاستاذ أحمد طرطور ممكن تـخذ فكرة عن مستوى المكان ثانيا فعلا االمستوى فى الجيش مش قوى كان لى صديق مدرس هناك إسمة أنور و كان مستواه ضعيف جدا و كمان يفضل تسمع الاستاذ أحمد طرطور فى الاواركل

رابط هذا التعليق

انا اعرف احمد طرطور وكان ليه لقاء تليفزيوني علي نايل ثقافه
وليه دروس في موقع اكاديمية الداريين هو ده اللي بيدرس في المعهد ولا

انت تقصد ان انا بختار المحاضر؟؟

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية