الانتقال إلى المحتوى

من ال Developer الى ال Dba

حسين محمد_25800

Recommended Posts

السلام عليكم

انا من فترة حصلت على كورس oracle devoloper ثم oca لكن للاسف لم استطع الحصول على فرصة عمل او حتى تدريب ولم اجد نفسى فى هذا المجال وحاليا ابتدين فى كورس odba هل اللى عملته ده صح ولا غلط وبماذا تنصحونى مع العلم انى مش حابب شغل ال devoloper

فى انتظار ردودكم وشكرا جزيلا

رابط هذا التعليق

أوبااا ,

بص بقى يا باشا , مبدايا , فرص شغل الـ dba مش عارف ظروفها ايه بالظبط , ممكن حد تانى يفيدك , بس يمكن تكون كويسة , المشكلة انك لازم تمشى المشوار مظبوط , سواء في الـ dba او في غيره ,

يعنى تاخد كورس في مكان كويس , وتذاكر كويس , وتدور على شغل بطريقة كويسة عشان تقدر تنجز قبل ما تكمل الـ 30 يكون ربنا كرمك بشغل .

- الى اقدر اقلك عليه , انك لازم تشد في مذاكرة اى مجال , لان الموضوع مش بسيط , ومش صعب ان شاء الله , بس عايز تشد حيلك كويس .

رابط هذا التعليق

أوبااا ,

بص بقى يا باشا , مبدايا , فرص شغل الـ dba مش عارف ظروفها ايه بالظبط , ممكن حد تانى يفيدك , بس يمكن تكون كويسة , المشكلة انك لازم تمشى المشوار مظبوط , سواء في الـ dba او في غيره ,

يعنى تاخد كورس في مكان كويس , وتذاكر كويس , وتدور على شغل بطريقة كويسة عشان تقدر تنجز قبل ما تكمل الـ 30 يكون ربنا كرمك بشغل .

- الى اقدر اقلك عليه , انك لازم تشد في مذاكرة اى مجال , لان الموضوع مش بسيط , ومش صعب ان شاء الله , بس عايز تشد حيلك كويس .

والله بحاول اعمل اللى عليا والله المستعان

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية