الانتقال إلى المحتوى

انتهى التصويت و حانت ساعة الأنطلاق

sameh bakkar

Recommended Posts

• الردود 250
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

• MASK_LOVER

6

• mas2mas2000

4

• جلال شواقفه

4

• justice

4

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ربنا يجزي الجميع خيراً وطبعا نشكر الجميع على الردود .. ولكن مش معقول 11 صفحة شكر للدرس والدرس لسة ما بدأش وياريت يكون فيه رد فعال للأسئلة المطروحة من المشاركين .. لأن فيه ناس بتسأل في أسئلة مهمة وما فيش إجابة و اعتقد إن الدرس كان المفروض يبدأ ...هوا إيه الحكاية بالضبط ...undefined

رابط هذا التعليق

يا هو يا عالم والله ما يصير كذه 11 صفحة للشكر بس ؟ !!
وبعدين مو كانو فات موعد بداية الحصة الاولى
تكفه يا استاذ سامح انا منتظرك جدا جدا جده لان في خلال اليومين انا ببدأ كلاس الاوراكل او بالاحرى انا بدات
بالمناسبه انا طالب في حيدراباد - الهند :D

رابط هذا التعليق

يا هو يا عالم والله ما يصير كذه 11 صفحة للشكر بس ؟ !!
وبعدين مو كانو فات موعد بداية الحصة الاولى
تكفه يا استاذ سامح انا منتظرك جدا جدا جده لان في خلال اليومين انا ببدأ كلاس الاوراكل او بالاحرى انا بدات
بالمناسبه انا طالب في حيدراباد - الهند :D

والله ي اخ geberti الهند الأولى عالميا في البرمجيات يعني لا أمريكا ولا اليابان ولا غيره فياريت تبقى تفيدنا بأي معلومة وجراك الله خيراً

وأود أن اخبر الجميع أني حصلت على برنامج يسمى Toad من صديق بيقول أنه بيسهل كتير الشغل على الأوركل يعني مس محتاج تعمل creat table ولا تعديل للجداول او البيانات وكتير من الحاجات المملة لأنه زيي wizard يعني بيسهل الدنيا معاك خالص بس طبعا يفترض اننا نفهم الأول الدنيا ماشية إزاي وبعدين نشوف البرامج المساعدة ...
وياريت الأستاذ سامح او أي حد من الناس أصحاب الخبرة يرد على الأسئلة الكتيرة اللي في الـــــ 11ـــ صفحة
رابط هذا التعليق

إخواني .. لأني مبتدأ زيكم أنا قدرت احصل على كتب من بعض المواقع بتشرح
SQL و PL/ SQL وأعتقد إنها جيدة بس انا طبعا لسة ما خلاصتيش حاجة منها ، بالإضافة
لكتاب يشرح الفورم بيلدر من المؤسسة العامة للتعليم الفني والتدريب بالمملكة العربية السعودية
فياريت حد يقول أرفعها إزاي أو ممكن ارسلها لإيميلاتكم لانها أقل من 10 ميجا فقط PDF

وربنا يوفقنا جميعاً...

رابط هذا التعليق

السلام عليكم
لاحظت فى الردود الاخيرة تذمر وتضايق بعض الاخوة من كثرة ردود الشكر الى ان وصلت 11 صفحة مما جعلنى اطرح فكرة وهى جعل الموضوع مغلق بمعنى لا يسمح لاى عضو بكتابة اى رد او شكر اما من يريد ان يطرح سؤال خاص باى درس فيكون ذلك فى موضوع اخر ؛ وبالتالي سيكون هناك موضوعان الاول يتم عرض فيه الدروس ويكون مغلق من قبل المشرف ؛ والثانى سيكون ردا على الاسئلة والنقاش .
وشكرا
ميجا

رابط هذا التعليق

الأستاذ الفاضل خالد ميجا ... انا اسفه لأنى لست معك تماما فى فكرتك :D و اعتقد ايضا بأن كافة الأعضاء ليسوا مع فكرتك ايضا... لأن المهندس سامح بكار كما نعلم جميعا اضاع كثير من وقته لإعداد الدرس الأول و سوف يضيع وقت اكثر ليكمل باقى التراك رغم انه يعمل بشركه عالميه فى مجال التدريب دون ذكر اسماء و له الحق علينا فى كلمة شكر او دعوه و هذا هو حقه علينا و من لم يشكر فهو بخيل يحب ان يأخد و لا يعطى فقد أمرنا الأسلام أن نشكر من أحسن الينا و قد قام المهندس سامح بتضيع وقته من أجلنا دون انتظار اى عائد مادى فكل هذا لله ... ارجو من الساده الأعضاء تثبيت الموضوع و ليس أغلاقه فنحن نريد ان نشكر هذا المنتدى الذى اتاح لنا الفرصه لنتعلم ... يا جماااااااااااعه أعطوا كل ذى حق حقه..... سر على خطاك يا م. سامح و نحن نتابع معك درس بدرس ... أخيرا اسفه أخى خالد على أختلاف وجهات النظر فهذا لا يفسد للود قضيه و نحن أخوه فى الله.

أختكم فى الله ياسمسن
المملكة العربية السعوديه

رابط هذا التعليق

موفق ان شاء الله يا باشمهندس سامح وربنا يعيينك ان شاء الله ويجعل اعمالك الصالحة في ميزان حسناتك يارب
بادعيلك والمطر بيمطر :D ان شاء الله مستجاب
بس انا لسه عارف الموضوع ده النهاردة اللي هوا الثلاثاء ومش عارف اوصل للبداية

رابط هذا التعليق

لقد بدأت الدروس

درس المقدمه, دورات اوراكل ديفيلوبر... من هنـــــــــــــــــــــا

مع كل التمنيات للأخ / سامح ... بالتوفيق ... جزاه الله خيرا
ومع كل الشكر لاعضاء المنتدى الحبيب على هذه الثقه الغاليه

رابط هذا التعليق

أخي سامح, شكرا على هذه اللفتة الطبية، وأنا مستعد لمساعدتك في الكورس، فأنا أحضر الآن لامتحان الدقلوبر فورمز, وأيمكنني المساعدة في إيصال المعلومة للأعضاء.
على كل لن أتكلم سأحاول بذل جهدي من خلال الدورات التي سوف تعدها بإذن الله.

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل

• أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية