الانتقال إلى المحتوى

ايه افضل المراكز لدراسة اوراكل

hmadacompaq

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحيم

انا بقالى سنه مع الاوراكل طبعا انا خدت فى الاول كورس اى كلام ب 1000 جنيه واعتمدت بعد كدا على الاسطوانات وعلى الموقع بس الحقيقه كنت بكسل لان مافيش حافز بس دلوقتى قررت عشان عاوز اشتغل اريح نفسى واخد الكورس بس المره دى بجد فا عاوز حد من الناس الجامده فى المنتدى يرشحلى مكان كويس بحيث انى لما اخلص الكورس وطبعا هاكون بجتهد مع الكورس عشان انا هابقى دافع فلوس كتيره فلازم اهتم طبعا فا عاوز حد يرشحلى مكان جامد هل

نيو هورايزون ولا يات ولا ايماك ولا ايه وانا الحمد لله معايا سيوله فياريت لو حد يقولى ولو يعررف السعر يقول كمان واكون شاكر جدا

وانا سؤالى عن اديفيلوبر واهم حاجه ان سمعت ان التولز هاتتغير بتاعة الديفيوبر والجافا هاتحل محلها فياريت حد يدلنى اخد السيكول والبى ال وبعد كدا الjdeveloper

ولا ايه بالظبط لان زى ما انتو عارفين المراكز دى غاليه فحرام اخد حاجه وبعد كد تتلغى

وشكرا

تم تعديل بواسطة hmadacompaq
رابط هذا التعليق

وكنت عاوز اعرف هى ايه تخصصات الاوراكل غير الديفيلوبر والادمن انا طبعا بسأل عن الديفيلوبر بس كنت عاوز اعرف ايه باقى التخصصات وهل فعلا لازم عشان ادخل فى اى تخصص من تخصصات الاوراكل الجامده لازم ابتدى بالدييفيلوبر سؤالى هذا بسبب ان لما بدخل على موقاع توظيف للامارات وكدا بلاقيهم عاوزين ناس اوراكل بس اقسام غريبه قوى عمرى ماسمعت عنها فا كنت عاوز اعرف حب استطلاع

رابط هذا التعليق

بص يا سيدى مش مهم تدرس فين المهم يكون عندك النية انك تدرس بجد المرة دي و يفضل انك تبدىء تدور على شغل من دلوقت لانك بالفعل واخد الحاجات دى بس هتراجع عليها وكل الاماكن اللي انت ناوي تاخد فيها كويسة بس فيه عوامل كتييييير غير المكان منها المدرس والطالب وانت و رزقك بالنسبة للمدرس اما بالنسبة للطالب فعليه 60%
اما بالنسبة لموضوع التخصصات ممكن تكون بتقرأ في المواقع عن الاوراكل فينانشيال وده برنامج محاسبي ضخم من انتاج شركة اوراكل هو صحيح مش محتاج انك تكون developer انما محتاج انك تكون عارف محاسبة بالقدر الكافي

تم تعديل بواسطة mohamed_abdelsalam
رابط هذا التعليق

سب ياسيدى انا درست فى مكان كويس وشايف انه بصراحة ممتاز من ناحية الاجهزة والمدرسين لانه فى ناس من اوركل ايجبت كانوا بيدرسولى والمكان ده هو معهد القوات المسحة فى مدينة نصر وسعره معقول اوى
وربنا يوفقك يارب

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية