إنتقال للمحتوى

• تسجيل الدخول عبر الفيس بوك تسجيل الدخول عبر تويتر Log In with LinkedIn Log In with Google      تسجيل دخول    
  • إنشاء حساب

صورة
- - - - -

مساعده لو سمحتو يا مهندسين انا محتاج مساعدتكم

4 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1 الملاك الضائع

الملاك الضائع

عضو

• الأعضــاء
  • 6 مشاركة

تاريخ المشاركة 18 May 2009 - 09:06 AM

اول شئ السلام عليكم تاني حاجة انتو بجد منتدي جميل جدا بس لو سمحتي اعتبروني زي اخوكي وبلاش بجد تضحكو عليا لاني بجد محتاج مساعدتكم في اكتر من شئ لاني لسه معرفش اي شئء في الاوراكل وبصراحه انا نفسي اخود اوراكل بس انا سمعت انه فيه اكتر من شئ في الاوراكل في admin والا adv انهي الافضل وايه الفرق بينهم؟؟؟؟ وتاني شؤال هل لو انا معرفش sql يبقي مش هفهم اي شئ في الاوراكل؟؟؟ لان فيه ناس خوفتني اوي من الموضوع ده وانا بصراحه انسان متوسط ماديا يعني صعب ادفع فلوس انا تعبان فيه ومفهمش حاجة ياريت تسمحنوي علي اسلوب ده والسؤال الثالث انا ضعيف في الانجليزي انا مستوايا 3 هل ينقع اخود الاوراكل وبعد كده اخود كورسات انجليزي ولا لازم الانجليزي الاول وبعد كده الكورسات؟؟؟؟؟؟؟ وبجد انا اسف اني طولت عليكم بس فعلا انا محتاج مساعدتك لانكم بجد ناس محترمه في المنتدي وانا اسف علي الازعاج وانا منتظر ايجابتكم وربنا يوفقكم ويوفقني للخير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخوكم الملاك الضائع

#2 labhan

labhan

عضو

• الأعضــاء
  • 20 مشاركة

تاريخ المشاركة 18 May 2009 - 11:40 AM

السلام عليكم
الADMIN : ده الراجل اللي بيكون مسؤل عن السيرفر من اول ال SETUP حتى الSupport
الDEVELOPER :
ال DEV ده هوه المسؤول عن اي تعديلات في الDATA bASE او تصمييم ال reports & el forms
بالنسبه لل SQL لو هاتكون ADMIN OR DEV لازم SQL بس ده ياباشا داخل فى الكورس ماينفعش كورس ORACLE من غيييير SQL

الانجليزي مالووش دعوه اوي بالموضوع انتا هاتتعلمه مع الاوراكل كلها شويه مسطلحاات
و ربنا معاااك

#3 the moon light

the moon light

عضو

• الأعضــاء
  • 6 مشاركة

تاريخ المشاركة 18 May 2009 - 07:26 PM

السلام عليكم
ربنا معاك اخي تعلم البرمجة ليس له علاقة بالغة هو عبارة عن مصطلحات وبتتعود عليها
وان حبيت تااخد كورسات حاول من اول level واجتهد انك تفهم كل جزء ومافيش علم مش مطلوب وبردوا ما فيش حد بيفهم كل حاجة اجتهد ولكل مجتهد نصيب
اما بالنسبة للسيكول
انا لسه بدرس جافا جديد ودلواقتي بدرس web app
واعرف شوية سيكول
وكنت فاكرة ان علاقة الاوركل والجافا
واي قواعد بيانات استخدمها
اضيف الكود بتعه سواء كان سيكول او اكسس او اوركل
يعني مش هيفرق معايا ان اكون بعرف سيكول
وده اللي غير الرسالة الاخيرة فهل انا مخطئ

#4 الملاك الضائع

الملاك الضائع

عضو

• الأعضــاء
  • 6 مشاركة

تاريخ المشاركة 19 May 2009 - 08:42 AM

بجد مش عارف اقولك ايه علي ردكم الجميل ده وبجد انا بشكرك من كل قلبي ويارب يوفقنا مع بعض كلنا وان شاء الله انا هتابع معاكو لما ابتدي الاوراكل بس ليا استفسار صغير اوي انا من القاهرة وهاخود الاوكل في مركز تقريبا معروف ممكن تكونو حضرتكم سمعتو عنه وهو newhorizons ايه رائيكم ابتدي ولا فيه حاجة افضل في القاهرة حضرتكم تعرفوها يا بشمهندسين ممكن اخوشها تكون افضل انا عارف اني تعبكم معايا بسئلتي ده بس اعمل ايه بقي انتو زي اخواتي وماليش حد اسئله غير اهل الخبره هههههه يارب اكرمنا كلنا وانا منتظر ردك؟

#5 labhan

labhan

عضو

• الأعضــاء
  • 20 مشاركة

تاريخ المشاركة 19 May 2009 - 11:02 AM

NEWHORIZONS gameeed gdn
Doooooooooooooos ya m3allem w rabena ma3aak