إنتقال للمحتوى

• تسجيل الدخول عبر الفيس بوك تسجيل الدخول عبر تويتر Log In with LinkedIn Log In with Google      تسجيل دخول    
  • إنشاء حساب

صورة
- - - - -

أنا عضو جديد

1 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1 أحمد السيوي

أحمد السيوي

عضو

• الأعضــاء
  • 3 مشاركة

تاريخ المشاركة 02 September 2009 - 03:29 AM

أنا لسه جديد في أوراكل أخذت دورة في المدرسة في أوراكل أكاديمي في introduction to computer science
و مش عارف أنا موقعي أيه في Oracle و لا أي حاجة في الSystem و هل ينفع لي شغل و هل هيه ديه شهادة Oracle Developery
أرجو التوضيح و أي معلومة و أنا تايه في الSytem فهموني
رجاءُ

#2 أحمد السيوي

أحمد السيوي

عضو

• الأعضــاء
  • 3 مشاركة

تاريخ المشاركة 02 September 2009 - 12:05 PM

ليه محدش رد عليا
أنا كل اللي عايز أقوله هو أني معرفش أي حاجة في الأوراكل غير اللي درسته و هو الStatments زي Case and Character Manipulation و Number Functions و Date Functions و Conversion Functions و NULL Functions و Conditional Expressions و Cartesian Product and Join Operations و Non-equijoins, Outer Joins و ANSI SQL Standard Syntax و Group Functions, Group By Syntax and
Having Clauses و Single-row and multiple row Subqueries و Pairwise and non-pairwise Subqueries و Correlated Subqueries و Inserting, Updating and Deleting Data و Default Values و The Merge Statement و Creating Tables و Specifying Data Types و Modifying a table و Constraints و Creating and Managing Views و Top-n analysis و Inline Views و Creating Sequences و Creating Indexes, and Synonyms و Creating and Revoking Object Privileges
و كمان غير الStatments الModeling
و مش فاهم هو الشغل بيبقى على موقع و لا على برنامج و هل لو برنامج محتاج نت و لا لأ
الشغل أقصد زي إنشاء الجداول
و كمان هل في شغل لحد معاه شهادة زي شهادتي و لا محتاج شهادات أخرى
للتوضيح أنا أمتحنت و لكن هاخد الشهادة من المُدرسة لما نرجع للمدرسة فهل هي دي شهادة الoracle developer
أرجو التوضيح لأن العملية عندي ملغبطة
و شكراً