إنتقال للمحتوى

• تسجيل الدخول عبر الفيس بوك تسجيل الدخول عبر تويتر Log In with LinkedIn Log In with Google      تسجيل دخول    
  • إنشاء حساب

صورة
- - - - -

الاوركل و sql server ... اريد ان اعرف ما هو الاقوى فى مجال العمل

1 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1 walaa_prince

walaa_prince

عضو

• الأعضــاء
  • 3 مشاركة

تاريخ المشاركة 07 March 2010 - 08:22 AM

بسم الله الرحمان الرحيم انا عضو جديد فى المنتدى وارجوا منكم تقبلى واستحمالى الى ابعد الحدود لانى مبتدء واريد مساعده المتخصصين مع العلم ان كل الدين سأ لتهم ام يفدينوا فى هدا الموضوع الدى سأطرحه عليكم انا كنت ناوى اخد كورس اوركل مع العلم ان معلوماتى عاديه فى مجال الكوميوتر وعندما قررت ان اخد الكورس فى معهد القوات المسلحه سمعت انه يوجد نظام اسهل من الاوركل وهو sql server وانا اريد ان اعرف ما هو الاقوى فى مجال العمل ومن من النظامين له سطوه فى سوق العمل وما معنى النظامين وكم الفتره الازمه لاخد كل كورس فيهما ارجوا ان يفدنى الاخوه المتخصصين فى هدا المجال مع الشكر التقدير اخوكم المبتدىء ولاء الدين

#2 ENG_HOSSAM_WALLY

ENG_HOSSAM_WALLY

عضو مميز

• الأعضــاء
  • 1,005 مشاركة
  • الاسم الأول:Hossam
  • اسم العائلة:Wally
  • البـلـد: Country Flag
  • المنصب الحالي:......

تاريخ المشاركة 07 March 2010 - 11:23 AM

السلام عليكم

أولا Sql Server مش نظام زى أوراكل يعنى مش هتقدرى تصممى بيه غير قاعدة البيانات فقط

ثانيا سيكول سيرفر من منتجات شركة ميكروسوفت واوراكل من منتجات شركة أوراكل المعروفة طبعا فهى اقوى بكثيييييير فى هذا المجال

بالنسبة لسوق العمل فى مصر

لو عايز تشتغلى بسرعة بس راتب مش قوى يبقى ( منتجات ميكروسوفت يعنى دوت نت وسيكول سيرفر على الماشى)

لو هتصبرى شوية بس وظيفة كويسة يبقى منتجات أوراكل ( ديفيلوبر - أدمن أو تدخلى فى الابليكشن)

بالتوفيق ان شاء الله

Hossam Wally

Hossam_wally@hotmail.com

00201156365637