إنتقال للمحتوى

• تسجيل الدخول عبر الفيس بوك تسجيل الدخول عبر تويتر Log In with LinkedIn Log In with Google      تسجيل دخول    
  • إنشاء حساب

صورة
- - - - -

التسجيل لأختبار ال Sql على النت

3 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1 ledow2007

ledow2007

عضو

• الأعضــاء
  • 38 مشاركة
  • الاسم الأول:waleed
  • اسم العائلة:oraby
  • البـلـد: Country Flag

تاريخ المشاركة 18 April 2010 - 10:42 AM

بسم الله الرحمن الرحيم

لقد أنهيت oracle database 10g Fundeament | وذلك بفضل الله سبحانة ثم منتداكم ودروس الأخوة في المنتدي والذي استفدت منها جدا جدا .

أولاً أنا مقيم في الكويت وعندما حاولت أن أتقدم للأختبار الخاص ب sql fundamental 1 في بعض المعاهد قالو لي أنك تستطيع أن تؤدي الأمتحان عن طريق موقع
www.vue.com وحاولت أكثر من مرة لكنني لا أعرف الخطوات :

فهل يستطيع أي من الأخوة المحترمين في المنتدي شرح لكيفية التسجيل في الموقع وكيف يمكنني أداء الأمتحان ؟

بالمناسبة أيضاً قالو لي أنه سوف يكلفك تقريبا 40 دينار كويتي يعني تقريبا 800 جنية مصري .

أرجو أفادتي بسرعة وأتمني ألا تبخلو على في الرد.

جزاكم الله كل خير وأثابك على ذلك الجنة.

#2 mon4love

mon4love

عضو

• الأعضــاء
  • 12 مشاركة

تاريخ المشاركة 03 May 2010 - 06:38 PM

التسجيل علي السايت ده لازم تعمل اكونت عليه اول الاكاونت بيجيلك علي الايميل بس بياد وقت ممكن يوم
بعدها بتدخل علي الاكاونت وتاخد اسم الامتحان والمكان اللي هتمتحن فيه وتدفع بالفيزا واي سوال انا موجود انا لسه ممتحن قريب

#3 mostfa_future

mostfa_future

عضو مميز

• الأعضــاء
  • 570 مشاركة
  • البـلـد: Country Flag

تاريخ المشاركة 03 May 2010 - 08:51 PM

https://www7.pearson...Account&cid=554
بس يا خى من الاخر كده هتستخد الربط ده وتخش تسجل كانك فى منتدى فى الدنيا
الفرق انك لازم داحل بيانات صحيحه بعض يوم هيجى رساله فى الايمال عندك بايوزر والباسورد
هتيجى تخش يقولك لازم تغبر الباسورد و لازم بكون اكتر من 6 حروف ويكون موجد وUppercase
و Lowercase
و Special characters كل ده فى كلمه واحده
وبعض لو مش عندك فيز تروح زاى الباشا تجيب Prepaid من البنك ده الى بتشرى بيه من على النت من غير فيزاء او ضمانات بطاقه الشخصيه بس وبدخده وانت واقف وتشحن فيه تمن الامتحان بذبت الى فى موقع اوريكال بعض ماتختار الدوله الى انت هتمتحن فيه لان التمن بيفرق من دوله الى تانبه يعنى فى مصر 79 دولار فى دبى 179 نفس الامتحان بعض متشحن كارتك و الفلوس يمر يومين فى الكارت عشان الكارت يشتغل
تروح دخش على نفس الموفع http://www7.pearsonv...le/index_en.asp
وتعمل دخول وتقولو امتحان جديد و تختار رقم المتحان تدفه بكارت وتختار المكان الاقرب فى بلدك ومعاد الامتحان بيوم و الساعه وتمتحن زاى الباشا
والطريفه دى بتوفر جامد يعنى هنا فى مصر بتمتحن بحاولى 400 ج و لو رحت المكتب الى انت بتمتحن فى بردك بطريفه الدفع على نت على النت بقولك 800 ج او 750 و بيعمل نفس الى انا بقولك عليها
كذا مره كنت عايز اعمل موضع عن القصه دى وانسى لان معظم الناس بتروح المكاتب ودفع هناك
بالتوفيق و النجاح ان شاء الله
و لا تنسنا من صالح دعائك

لا تحسبن المجد تمرا أنت اكله *** لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبر

صورةصورة

#4 mon4love

mon4love

عضو

• الأعضــاء
  • 12 مشاركة

تاريخ المشاركة 04 May 2010 - 12:06 AM

من الموقع https://www7.pearson...Account&cid=554
انا لسه ممتحن من اسبوع كان الامتحان ب76 استرليني يعني تقريبا كده660 جنيه