إنتقال للمحتوى

• تسجيل الدخول عبر الفيس بوك تسجيل الدخول عبر تويتر Log In with LinkedIn Log In with Google      تسجيل دخول    
  • إنشاء حساب

صورة
- - - - -

استفسار هام ارجو منكم المساعده

2 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1 khaled sobhi

khaled sobhi

عضو

• الأعضــاء
  • 2 مشاركة

تاريخ المشاركة 27 August 2011 - 12:53 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخواني الاعزاء انا عضو جديد معكم واصبحت في حيره من امري فعندي استفسارات عديده اتمني ان اجدها بينكم

انا خريج محاسبه حديث ومتواجد بدولة الامارات العربيه المتحده ومن خلال متابعتي للشركات التي تطلب محاسبين اكثرهم يطالب بشهادة الاوراكل

وانا الان علي استعداد ان ابدأ في هذا الكورس حالا ولكن تواجهني بعد المشاكل

فمن خلال تصفحي للانترنت وجدت ان شهادة الاوراكل مصطلح ضخم وبه العديد من الشهادات منها الاورال ديفلوبر والاوراكل ادمنستريتور وال Erp والاوراكل فاينانشيل والاوراكل بيزنس

وانا الان مصاب بحيرة في امري ولا ادري ما هوه الكورس الذي يجب ان اقوم بالحصول عليه فانا محاسب حديث واريد ان اثقل نفسي بالشهادات العالميه ولكن لا اعلم اي الشهادات التي يجب ان اقوم بالبدء فيها فورا

ارجو من كل الاخوه الرد علي استفساري فانا بالفعل احتاج للنصيحه الصادقه واتمني ان اجدها هنا بينكم

ولكم مني جزيل الشكر

تحياتي

#2 eslam elbyaly

eslam elbyaly

عضو مميز

• الأعضــاء
  • 3,277 مشاركة
  • البـلـد: Country Flag

تاريخ المشاركة 27 August 2011 - 08:46 PM

تخصص financial هو اللي بتطلبه الشركات لما تعوز محاسبين لانه مختص بالادارة المالية
وبالنسبة لل erp فهي تخصص كبير من اوراكل في اكتر من خمسين تخصص تاني منهم ال financial ومنهم ال manufacturing وده مطلوب مع المهندسين
طبعا اي حد سواء محاسب او لا ممكن ياخد اي حاجة في اوراكل عموما ولكن الشركات بتبقي طالبة محاسب معاه فايننشيل ومهندس معاه manufacturing وهكذا
المهم توكل علي الله وخد financial , هو ده المقصود
ربنا يوفقك
  • Muhamed salah معجب بهذا

#3 khaled sobhi

khaled sobhi

عضو

• الأعضــاء
  • 2 مشاركة

تاريخ المشاركة 29 August 2011 - 11:56 PM

شكرا اخي اسلام علي الرد وان شاء الله هبدا فيه قريبا جدا

شكرا لاهتمامك وردك