إنتقال للمحتوى

• تسجيل الدخول عبر الفيس بوك تسجيل الدخول عبر تويتر Log In with LinkedIn Log In with Google      تسجيل دخول    
  • إنشاء حساب

صورة
- - - - -

الاوركال Financial ام الDeveloper

الاوركال financial ام الdeveloper

3 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1 hadeer hesham

hadeer hesham

عضو

• الأعضــاء
  • 2 مشاركة
  • البـلـد: Country Flag

تاريخ المشاركة 15 February 2013 - 10:40 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لو سمحتم كنت عاوزة اعرف اكتر عن انواع الاوركال خصوصا وانى عاوزة اخد كورس بس شايفه انواع كتير للاوركال زى مثلا مكتوب اوركال developer كعنوان وتحته فروع زى ( oracle sql - pl/sql- forms - reports) فى احد المراكز فمش عارفه انا لازم اخد كل دول ولا كورس واحد وكمان فيه oracle designer و DBAخصوصا انا خريجة تجارة قسم محاسبة ولما قريت لقيت الفاينانشيال انسب لى بس مش لاقياه فى المراكز فمن فضلكم عاوزة اعرف ايه الانسب لى وفى حالة انى معرفتش اخد الفاينانشيال اخد اى نوع ؟ وهل DEVELOPER يناسبنى؟

#2 Ahmed.Gamal000

Ahmed.Gamal000

عضو

• الأعضــاء
  • 13 مشاركة
  • الاهتمامات:البرمجة و الهندسة الميكانيكية و كرة القدم

تاريخ المشاركة 16 February 2013 - 12:23 AM

لازم البداية تكون بsql ثم pl-sql ثم forms&report لأن التلاتة مبنيين على بعض وبعد الأنتهاء منهم ممكن تاخدى كورس designer أو لا بس التلاتة الأولنيين لازم مع بعض و بالترتيب

#3 AHMED MAHMOUD HUSIEN

AHMED MAHMOUD HUSIEN

عضو

• الأعضــاء
  • 20 مشاركة

تاريخ المشاركة 16 February 2013 - 12:26 AM

شوفي حضرتك لو عاوزة تاخدي الفاينينشال افضل انك تكوني دارسة محاسبة مالية اما انواع الاوراكل فا الديفيلوبر خاص بتطوير البرامج و هو بيبقي اربع اجزاء و في كمان الادمن و شوفي اية اللي يناسبك و اي استفسار تحت امرك

#4 ممحمد ابراهيم

ممحمد ابراهيم

عضو

• الأعضــاء
  • 1 مشاركة

تاريخ المشاركة 18 February 2013 - 11:21 PM

السلام عليكم ورحمة الله
انا اخذت اوراكل فاينانشل وانا برده خريج تجاره والموضوع علاقته بالمحاسبه طفيفه يعني المفروض تعرفي اصول المحاسبه بس
بس انصح بانك تاخدي suplier chain or HRMS لو كنت مصممه انك تتجهي لشغل(IT)
لان ده المطلوب الوقتي وبالنسبه للفاينانشل موجود منها كتير جداااااااا ومش مطلوبه اوي

موضوعات أخرى ذات صلة بـ الاوركال, financial, ام, الdeveloper