إنتقال للمحتوى

• تسجيل الدخول عبر الفيس بوك تسجيل الدخول عبر تويتر Log In with LinkedIn Log In with Google      تسجيل دخول    
  • إنشاء حساب

صورة
- - - - -

اريد رايك الاخوة الاعضاء فى كورس الdeveloper و Erp ارجوا الافادة

developer and erp

4 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1 proaccountant

proaccountant

عضو

• الأعضــاء
  • 9 مشاركة
  • الاسم الأول:mohamed
  • اسم العائلة:saleh abd-elmonem
  • البـلـد: Country Flag

تاريخ المشاركة 15 November 2013 - 09:34 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخوة الاعضاء اريد اخذ رايكم فى موضوع خاص بالكورسات الخاصة بالاوراكل انا خريج كلية تجارة شعبة محاسبة لدى معرفة متوسطه oracle developer 10g من خلال دراسة كتب الاوراكل ومشاهدة فيديوهات
انا محتار فى ان اخد كورس developer وادخل مجال بعيد عن دراستى او اخد كورس ال erp واكمل فى مجال المحاسبة .الحقيقة انا من خلال دراستى للdeveloper لقيته شيق وممتع وحبيته بس انا قلقان من ان مالقيش شغل او ان تكون فرصتى ضعيفة بالمقارنة بالمختصين وبالنسبة للerp فرص الشغل متوفرة ومطلوبة ولا لا
عايز اعرف كمان ايه افضل اماكن بتقدم الكورسات

#2 eslam elbyaly

eslam elbyaly

عضو مميز

• الأعضــاء
  • 3,293 مشاركة

تاريخ المشاركة 15 November 2013 - 10:00 PM

ابعد عن الديفيلوبر والفايننشيل علي حد علمي الاتنين صعب تلاقي بيهم شغل

• proaccountant معجب بهذا

#3 ahmedkhaled

ahmedkhaled

عضو نشط

• الأعضــاء
  • 264 مشاركة
  • الاسم الأول:Ahmed
  • اسم العائلة:Khaled
  • المنصب الحالي:Senior Oracle developer

تاريخ المشاركة 19 November 2013 - 12:02 PM

أنصحك باستكمال ما بدأت فيه وهو البيزنيس وخصوصا المحاسبة لانك بهذة الطريقه ستكمل الطريق ولن تبداء من الصفر ,

بالنسبه للعمل ده بتاع ربنا الرزق على الله ومتقلقش منه خالص.

انا خريج معهد مش كليه وشغال تحت ايدي هندسه وحاسبات وشغال معايا خريجي محاسبة واداب وعلوم وطبعا احنا ديفلوبراوركل وانا خبره اربع سنوات فعليه واكثر والديفلوبر الاي ار بي مطلوب أكثر من الديفلوبر العادي دلوقتي, وفرصته في العمل اكثر, ومرتباتهم كبيره مش صغيره وانا بحاول احول دلوقتي لاي ار بي علشان هو افضل بكتير من انك تشتغل اوراكل عادي  ده بالنسبه لمجال البرمجه ولو كنت هاتختار البرمجه خليك في الجافا وال  ADF لان اي ار بي الجديد سمعت انه نازل جافا .

بالنسبه لل ابس اي ار بي فهو مطلوب اكثر طبعا لانه موفر كل شئ ومرتباتهم  عليه جدا على فكره انا في السوق وبتكلم عن احتكاك لا اتكلم عن تصور او توقع انا اتكلم عن واقع

وأسال الله ان يوفقق الى ما يحب ويرضى  

وانصحك بصلاة الاستخارة قبل اي شيئ فلن تخطئ بإذن الله توكل على الله ولا تقلق وخلي عندك نية في انك تنفع نفسك واهلك وبلدك وربنا هايدلك  من وسع والله اسال مجرب والله المستعان وعليه التكلان

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

• proaccountant معجب بهذا

#4 proaccountant

proaccountant

عضو

• الأعضــاء
  • 9 مشاركة
  • الاسم الأول:mohamed
  • اسم العائلة:saleh abd-elmonem

تاريخ المشاركة 19 November 2013 - 09:53 PM

أنصحك باستكمال ما بدأت فيه وهو البيزنيس وخصوصا المحاسبة لانك بهذة الطريقه ستكمل الطريق ولن تبداء من الصفر ,

بالنسبه للعمل ده بتاع ربنا الرزق على الله ومتقلقش منه خالص.

انا خريج معهد مش كليه وشغال تحت ايدي هندسه وحاسبات وشغال معايا خريجي محاسبة واداب وعلوم وطبعا احنا ديفلوبراوركل وانا خبره اربع سنوات فعليه واكثر والديفلوبر الاي ار بي مطلوب أكثر من الديفلوبر العادي دلوقتي, وفرصته في العمل اكثر, ومرتباتهم كبيره مش صغيره وانا بحاول احول دلوقتي لاي ار بي علشان هو افضل بكتير من انك تشتغل اوراكل عادي  ده بالنسبه لمجال البرمجه ولو كنت هاتختار البرمجه خليك في الجافا وال  ADF لان اي ار بي الجديد سمعت انه نازل جافا .

بالنسبه لل ابس اي ار بي فهو مطلوب اكثر طبعا لانه موفر كل شئ ومرتباتهم  عليه جدا على فكره انا في السوق وبتكلم عن احتكاك لا اتكلم عن تصور او توقع انا اتكلم عن واقع

وأسال الله ان يوفقق الى ما يحب ويرضى  

وانصحك بصلاة الاستخارة قبل اي شيئ فلن تخطئ بإذن الله توكل على الله ولا تقلق وخلي عندك نية في انك تنفع نفسك واهلك وبلدك وربنا هايدلك  من وسع والله اسال مجرب والله المستعان وعليه التكلان

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

شكرا

جزاك الله خيرا

#5 ahmedkhaled

ahmedkhaled

عضو نشط

• الأعضــاء
  • 264 مشاركة
  • الاسم الأول:Ahmed
  • اسم العائلة:Khaled
  • المنصب الحالي:Senior Oracle developer