الانتقال إلى المحتوى

ارجو المساعده يا حلوين

a2009mah

Recommended Posts

السؤال الاول : لو سمحتو بدي حدا يساعدني ........ هلا شو الفرق بين سيرفرات شركه sun والسيرفرات العاديه ...... وما هو اسعارهم .....  ؟؟؟؟
السؤال الثاني :   راح يتم تركيب نظام عنا بالشركه ولكن الشركه اللي بدها تركب النظام بدها تعطينا ملفات النظام  (fmx) وليس ( fmb) ..... هلا لنفترض اني بدي اعدل على اي فورم بالنظام ..اكيد راح احتاج للfmb.... لنفترض انو كانت الشركه  عامله النظام على 6i او 10g  وطورت النظام الى 11g  بقدر استفيد من ملفات النظام بعد التعديل ...لانو انا بالاصل راح اخد 6i????

رابط هذا التعليق

مبدأيا مبقاش في حاجة اسمها sun  , الشركة اوراكل اشترتها .

2- طبيعي ان اي حد يديك الـ fmx , لانك اصلا ملكش حق تعدل ع البرنامج , ده ملك للشركة , لو عايز تعدل حاجة , لو في دعم من الشركة ليك , بتطلب منهم يعدلوا الي انت عايزه ويبعتولك برده الـ fmx .

ما هو لو هيديك الـ fmb ممكن تفتح انت شركة وتبيع البرنامج لألف واحد .

لو طوروا النظام بتقلهم عايز اعمل upgrade  يا جماعة , وعلي حسب نظامهم بقى . ويمكن يدهولك كده من نفسهم لو شركة بتشتغل لله يعني , الله اعلم , كل شركة ونظامها .

رابط هذا التعليق

بالنسبة للسؤال الثاني : لا تقبل بان تستلم فقط ال FMX فقط لانه في حالة وجود اي تعديل لن تستطيع عمل ذلك , واكيد بتستفيد من ملفات FMB بغض النظر عن اصدار الفورم .

رابط هذا التعليق

بالنسبة للسؤال الثاني : لا تقبل بان تستلم فقط ال FMX فقط لانه في حالة وجود اي تعديل لن تستطيع عمل ذلك , واكيد بتستفيد من ملفات FMB بغض النظر عن اصدار الفورم .

هو في شركة يا بشمهندس بتدي السورس ؟!

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل
  • أضف...

برجاء الإنتباه

بإستخدامك للموقع فأنت تتعهد بالموافقة على هذه البنود: سياسة الخصوصية